Pedagog szkolny
Pedagog szkolny współpracuje z nauczycielami, dyrektorem szkoły, rodzicami i instytucjami na rzecz i w interesie uczniów. Współorganizuje pomoc psychologiczno- pedagogiczną dla dzieci i młodzieży, której celem jest wspomaganie rozwoju psychicznego i efektywności uczenia się. Wspiera uczniów, wychowawców i rodziców w zakresie opieki i wychowania, pomaga przyjrzeć się możliwościom dzieci, trudnościom, prowadzi mediacje, jest rzecznikiem dziecka zwraca, zwraca uwagę na przestrzeganie postanowień Konwencji o prawach dziecka.
Dzień tygodnia |
Wioleta Krywult pedagog klasy I-V |
Anna Gorzawska pedagog klasy VI-VIII |
Joanna psycholog |
Poniedziałek |
8.30 - 15.00 |
|
----------- |
Wtorek |
8.30 - 14.50 |
12.10 - 14.40 | ------------ |
Środa |
8.30 - 14.30 |
9.00 - 13.30 |
8.00 - 12.00 |
Czwartek |
8.30-14.30 |
12.10 - 14.40 |
------------ |
Piątek |
8.30 -14.30 |
--------------- | 7.00 - 14.00 |
Konsultacje dla rodziców
Wioleta Krywult - poniedziałek 15.00 - 16.00
Anna Gorzawska - poniedziałek 8.00 - 9.00
Joanna Klapuch - środa 7.00 - 8.00
Format | Data publikacji / aktualizacji | Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) | Pobierz | Zobacz |
---|---|---|---|---|
2021-08-05 |
Regulamin korzystania z gabinetu pedagoga szkolnego
Zobacz:
rejestr zmian pliku,
ilość pobrań: 124
|
Regulamin korzystania z gabinetu pedagoga szkolnego 100,03KB | zobacz |
Do zadań pedagoga należy:
- prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia i wspierania mocnych stron oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów (barier, ograniczeń);
- diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów;
- udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
- podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
- minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
- inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
- pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
- wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- współpraca z instytucjami wspierającymi działalność opiekuńczo-wychowawczą szkoły, kuratorami sądowymi i społecznymi, policją, poradnią psychologiczno-pedagogiczną, pracownikami OPC, asystentami rodzin;
- realizacja zajęć korekcyjno-kompensacyjnych uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (ryzyko dysleksji, dysleksja rozwojowa).
Uczeń może uzyskać wsparcie od pedagoga gdy:
- ma kłopoty i problemy, których sam nie potrafi rozwiązać i potrzebuje pomocy;
- nie czuje się bezpiecznie, jest w konflikcie z rówieśnikami lub dorosłymi;
- czuje się źle psychicznie;
- czuje się samotnie w szkole i uważa, że nie ma nikogo bliskiego;
- ma problemy z komunikacją;
- ma trudności w nauce i nie potrafi ich przezwyciężyć;
- czuje, że jego potrzeby (materialne, psychiczne) nie są i nie mogą być zaspokojone;
- w jego domu mają miejsce problemy, z którymi sobie nie radzi;
- potrzebuje wsparcia lub pomocy ze strony innych osób dorosłych, a nie wie jak się do nich zwrócić;
- ma poczucie, że ich prawa nie są przestrzegane;
- szuka możliwości rozwijania swoich uzdolnień;
- chce opowiedzieć o swoim sukcesie;
- jest szczęśliwy i chce się tym z kimś podzielić.
Rodzic (opiekun prawny) moze się zgłosić do pedagoga, gdy potrzebuje pomocy i wsparcia w:
- rozwiązaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych dzieci;
- rozwijaniu umiejętności wychowawczych;
- trudnych sytuacjach rodzinnych, losowych.