OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY ,,ENGLISH SPECIAL DAYS"
W roku szkolnym 2021/2022 uczniowie klasy 3b biorą udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym ,,English Special Days”. Głównym celem projektu jest budzenie zainteresowania dzieci językiem angielskim poprzez wprowadzenie na zajęciach scenariuszy zajęć ,,dni nietypowych”. Zadaniem nauczycieli jest przeprowadzenie minimum 8 lekcji, podczas których poruszają tematykę wybranych ,,special days”.
Klasa 3b założenia projektowe realizuje głównie podczas zajęć koła pozalekcyjnego ,,Get Creative”. Dzieci rozwijają umiejętność mówienia, rozumienia ze słuchu, poszerzają swój zasób słownictwa czynnego i pogłębiają wiedzę o otaczającym świecie. Reguły gramatyczne przyswajają intuicyjnie, podczas ćwiczeń praktycznych. Uczą się współdziałania oraz dzielenia własną wiedzą pracując w parach i grupach.
Podczas I semestru nauki w roku szkolnym 2021/2022 poruszaliśmy tematykę dni nietypowych:
- Autumn Day (Dzieci poznały słownictwo związane z jesienią z użyciem ,,autumn box” oraz prezentacji ,,All about autumn”. Wysłuchały ,,Nice dress story” zaprezentowanej z pomocą papierowych kukiełek. Śpiewały także piosenkę ,,How many leaves” i tworzyły jesienne mini książeczki. Na zajęciach wprowadzono również elementy kodowania. Dzieci poruszały się zgodnie z ustalonym schematem, równocześnie powtarzając poznane słownictwo.)
- Apple Day (Uczniowie poznali etapy wzrostu jabłka: ,,Life cycle of an apple” z użyciem flashcards. W prezentacji ,,All about apples” znaleźli odpowiedzi m.in. na pytanie: ,,What’s inside an apple?”. Kolejno rozcinali jabłka i nazywali ich elementy. Jabłka wykorzystali tworząc sówki. Utrwalali również cyfry, liczebniki porządkowe i kolory. Podczas nauki przyimków miejsca formowali z plasteliny własne robaczki, które wiły się in/on/under/between apples & leaves.
- Pumpkin Day & Halloween (Na zajęciach dzieci poznały brytyjskie i amerykańskie zwyczaje obchodzenia święta Halloween oraz związane z nimi słownictwo. Grały w ,,What's missing game", karcianą grę ,,I have, who has?” oraz powtarzały rymowankę ,,Scary monster”. Tworzyły także przestrzenne dynie oraz rozkładaną książeczkę ,,Life Cycle of a Pumpkin”. Wykorzystując ,,Pumpkin Emotion Flashcards” układali obrazkowe sudoku na przygotowanej planszy.
- Winter Day (Uczniowie utrwalili słownictwo dotyczące zimy, powtarzali rymowankę ,,Five little snowman”, grali w ,,winter bingo” z użyciem żetonów. Rysowali zimowy obraz w oparciu o instrukcję słowną wypowiadaną w języku angielskim. Projektowali również własne bałwanki, które kolejno prezentowali przed grupą. Nazywali poszczególne elementy budowy bałwana, jego ubiór. Wykorzystywali poznane słownictwo (ubrania, kolory, części ciała) i czasowniki ,,to be” i ,,have got” w odpowiedniej formie. Dzięki prezentacji ,,Winter sports” poznali zwroty związane ze sportami zimowymi. Doskonalili umiejętność czytania ze zrozumieniem w oparciu o zamieszczony opis ilustracji. Stworzyli również ,,Winter lapbooks”.
- Pizza Day (Dzieci poznały nazwy składników używanych do przygotowania pizzy, etapy tworzenia pizzy, oraz związane z nimi zwroty typu ,,roll the doth”, ,,put it in the oven” ,,cut eight pieces” etc. Tworzyły ,,The best pizza ever” z użyciem prezentacji w programie genial.ly. Wreszcie w klasie samodzielnie przygotowały pizze, które wypiekły panie kucharki w szkolnej kuchni.)
M.Biesiada
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć przedstawiającej wybrane aktywności podejmowane w ramach projektu ,,English Special Days":