Rozbudzić pragnienie wiedzy.
„Prawdziwie wielki jest ten człowiek, który chce się czegoś nauczyć”.
Święty Jan Paweł II
Po feriach zimowych w świetlicy rozpoczęto realizację cyklu pt.: ”Wiosna już nadchodzi”. Cykl rozpoczęto od przygotowania prac dekoracyjnych. Wykorzystując różne techniki plastyczne uczniowie wykonali: zajączki, kurczaczki, kwiaty i motyle. Podczas wykonywania prac dyskutowali o wiosennych kolorach i o ich wpływie na samopoczucie. W miarę możliwości zajęcia przeplatane były zabawami zręcznościowymi, konstrukcyjnymi i relaksacyjnymi. Nie uniknęliśmy także trudnych tematów. Rozmawialiśmy o sytuacji naszego sąsiada - Ukrainy. Podawaliśmy przykłady pomocy humanitarnej ofiarom wojny. W czasie realizacji zajęć rozbudzano wrażliwość na piękno przyrody ojczystej. Korzystając z prezentacji multimedialnych i ilustracji dzieci miały okazję poznać różne gatunki ptaków śpiewających w Polsce, rozpoznać ich głos. Zapoznali się również z cyklem rozwoju żaby, poparty ciekawym filmem edukacyjnym „Życie żaby”. Ciekawe zajęcia dotyczące życia rozwoju motyla, które przeprowadziła pani Dominika były inspiracją do wykonania pięknych motyli, które stały się ozdobą sali. Na zakończenie cyklu „Wiosna już nadchodzi” - 21 marca 2022 roku szumnie powitano wiosnę w świetlicy. Odbyły się rozgrywki umysłowe tematycznie związane z wiosną. Dzieci rozwiązywały zagadki, gestem odtwarzały rymowanki, kończyły rymy w czytanym wierszu, powtarzały za wychowawcą skomplikowane „łamanki” językowe. Było wesoło, bo na „łamankach” rzeczywiście 'łamano” język. Oto kilka przykładów:
-
Czarny dzięcioł z chęcią pień ciął.
-
Duży żuczek, z żółtym brzuchem, żwawo z życiem żuł rzeżuchę.
-
Leży Jerzy koło wieży i nie wierzy, że na wieży leży gniazdo jeży.
-
Stół z powyłamywanymi nogami.
Odszyfrowywano nazwy warzyw. Krzyżówka - Puszek szuka śladów wiosny, pomóż mu!cieszyła się dużym zainteresowaniem młodszych dzieci. W myśl zasady łącz przyjemne z pożytecznym, poszerzano nie tylko słownictwo czynne, ale również doskonalono kompetencje ortograficzne. Często przypominano dzieciom zasady pisowni trudniejszych wyrazów w momencie ich pisania przez uczniów.
W kwietniu planujemy dużo czasu spędzać na boisku szkolnym. Poznamy nowe zabawy podwórkowe. Zainteresowani będą mogli wziąć udział w ekologicznych doświadczeniach i eksperymentach związanych z wodą
Urszula Strzelczyk
![]() |
![]() |